Chat with us, powered by LiveChat

Ínycsiklandó és alakbarát desszertek, egészséges előételek dietetikusunk ajánlásával

Ne hanyagold az előételeket!

Az előételeket jogtalanul hanyagoljuk, mivel hatékony segítői lehetnek az egészségtudatos táplálkozásnak. A levesek egyrészt nagyszerű folyadékpótlók, másrészt zöldségekkel gazdagon elkészítve rendkívül finomak és táplálóak. Egy csésze leves a főétel előtt sokat segít abban, hogy kevesebbet együnk, mivel teltségérzetünket fokozza. Ne hagyjuk ki a menüsorból, legyen akár húsleves, akár valamilyen zöldségből készült krémleves! Arra figyeljünk, hogy a krémleves ne zsíros tejszínnel, hanem például kókusztejjel vagy zsírszegény tejföllel legyen felöntve, alapként használhatunk húslevest, zöldséglevet.

Az előételek nagyszerű alternatívái a saláták, a sajtok. A saláták, magas rosttartalmuknál fogva telítenek, ráadásul kellemes ízélményt adhatnak, ha nem csupán zöldekből állnak, hanem a tetejére szórunk szárított paradicsomot, parmezánforgácsot, pirított magvakat, zöldségchipseket. A félkemény és kemény, érlelt sajtok intenzív ízükkel hamar azt az érzetet keltik bennünk, hogy tele vagyunk, dióval, aszalt gyümölcsökkel párosítva remek ízharmóniát nyújtanak.

Finom és egészséges desszertek

A hagyományos karácsonyi sütemények mellett vagy akár helyettük készíthetünk könnyedebb, gyümölcsös, pudingos édességeket. A desszerteket készíthetjük olyan édesítőszerrel is, amelyet a fogyókúrázók, illetve a cukorbetegek is nyugodt szívvel fogyaszthatnak. Léteznek olyan természetes édesítőszerek, amelyek élvezeti értéke megegyezik a cukoréval, mégis kevésbé terhelik meg a szervezetet, és emellett hasznos ásványi anyagokat, nyomelemeket és vitaminokat is tartalmaznak.

Édesítésre használhatunk természetes anyagokat is. Hazánkban is könnyen hozzáférhető a szárított gyümölcs és az alma-, szőlő-, és körtesűrítmény.

Legyen a süteményeknek intenzív íze! Használjunk olyan zamatos fűszereket, mint a fahéj, a szegfűszeg, gyömbér vagy igazi vanília!

Csak minőségi alapanyagokat használjunk! Csokoládéból válasszuk a magas kakaótartalmút, amely erős antioxidáns tulajdonságú polifenolokat tartalmaz. A fekete csokoládé antioxidáns hatása kétszer akkora, mint a tejcsokoládéé, és kis mennyiségben épp olyan kiváló antioxidáns forrás, mint a szőlő, a szilva vagy a földieper.

Lisztből is válasszunk egészségeset! Sütemények elkészítéséhez nagyszerű és ízletes alternatíva a dió-, a mandula- és a gesztenyeliszt is! Az ugyancsak alakbarát zabliszt már szinte mindenhol kapható, de akár mi magunk is készíthetünk zabpehely ledarálásával.

Kínáljunk többféle nyers salátát, és sok gyümölcsöt! Étkezések között csak a gyümölcstál kínáltassa magát, mert ha hajlamosak vagyunk a nassolásra, biztosan elcsábulunk. Jó lenne, ha a dió, kitűnő zsírsavösszetételére való tekintettel, nem csak karácsonykor, süteményekben kerülne elénk, hanem rendszeresen, naponta ennénk pár szemet!

Az ételek elkészítésekor ne használjunk túl sok zsiradékot, s csökkentsük a só és a cukor mennyiségét is! A vajkrémes torták helyett készítsünk gyümölcstortát, s a süteményeket ne szórjuk be vastagon porcukorral!

Tisztelt Páciensünk! Kedves Érdeklődő!

A hazánkban kialakult járványügyi helyzetben a LifeLike Egészségügyi Központ már korábban felfüggesztette a tevékenységét. Tekintettel az elmúlt időszak kormányzati döntéseire és intézkedéseire ezúton szeretnénk tájékoztatni Önöket, hogy folyamatosan figyelemmel kísérjük az újra nyitás lehetőségét és annak módját. Annak érdekében, hogy a korábban megszokott szolgáltatási minőséget tudjuk nyújtani Önöknek, a központ várhatóan a nyár közepén, 2020. július 1-től áll újra az Önök rendelkezésére. Bármilyen további változás esetén a lehető leghamarabb tájékoztatunk mindenkit a Központ honlapján és a közösségi média felületein.

LifeLike Vezetőség